Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.
slide-1
slide-2

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 59,00 Kč (2,36 €)
skladem
naše cena 79,00 Kč (3,16 €)
skladem

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 679,00 Kč (27,16 €)
skladem
naše cena 179,00 Kč (7,16 €)
skladem
naše cena 289,00 Kč (11,56 €)
skladem

24. 03. 2020

Děti a káva – víte, kdy začít?

Kdy už je v pořádku, aby vaše dítě nebo teenager popíjel kávu a kdy ještě ne? Kdo už tuto otázku někdy řešil, moc dobře ví, že názory ve společnosti jsou různé. Máme pro Vás pár faktů a názorů na věc. Věříme, že Vám tento článek pomůže, dobře se rozhodnout.

 

 

 

 

Obecně ve společnosti převládá názor, že káva není pro děti a teenagery vhodná. Důvodem je především kofein. Proč? Jde o alkaloid, který stimuluje centrální nervovou soustavu a srdeční činnost a na dozrávající nervovou soustavu může působit nepříznivě.

 

Společenské dogma posledních desetiletí

Odborníci uvádí, že u dětí do 12ti let je tolerance kofeinu nulová - do těla by se jim tedy neměl správně dostat absolutně žádný. To v praxi znamená nejen vynechání kávy, ale i kakaa, černých a zelených čajů (včetně těch ledových kupovaných v pet lahvích), všech kolových a energetických nápojů. Kofein obsahuje také čokoláda a nejrůznější tyčinky a cukrovinky, které stejně jako slazené nápoje dětem v dnešní době už pravděpodobně ubližují podstatně víc, než samotný kofein.

Dále odborníci uvádí, že děti starší 12ti let by neměly konzumovat více než 100 mg kofeinu za den. Studie potvrzují, že hlavním zdrojem kofeinu u teeagerů není káva, ale právě zmiňované energy drinky, které jsou velmi zrádné. Sto mililitrů obsahuje 32 mg kofeinu, takže už po vypití jedné plechovky je denní dávka téměř vyčerpaná. Přidáte-li kousek čokolády nebo trochu zeleného čaje, je 100 mg je rázem překročeno.

 

Moderní přístup

S tím, jak se společnost vyvíjí a přiklání se čím dál více k přírodním minimálně zpracovaným potravinám, mění se i názor na popíjení kávy před dosažením dospělosti. Přeci jen je káva, jakkoli kofein bez pochyby obsahuje, čistý přírodní produkt. Navíc obsahuje velké množství tělu prospěšných antioxidantů. Proto se v posledních letech objevuje názor, že dopřát dítěti šálek slabé poctivé kávy bez cukru a dalších dochucovadel, není nic zásadně špatného. Předávkování kofeinem v tomto případě v podstatě nehrozí, protože obvykle dokážeme specifickou chuť a aroma kávy docenit až v dospělosti. Opravdovou kávu dospívající určitě nezačne pít po litrech. Kromě toho je zdraví prospěšnější vést děti ke kvalitním surovinám pod dohledem rodičů, než je nechat si potají míchat „kafíčka“ typu 3v1 plná cukru nebo v horším případě popíjet energy drinky.

Dodejme, že za většinou předávkování teeagerů a dětí kofeinem je podle dostupných zdrojů nejčastěji stojí nadužívání vysoce průmyslově zpracovaných produktů, které obsahují hory cukru a proto dětem tak chutnají.

 

A jak to vidíte vy? Dejte nám vědět :-)