Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 59,00 Kč (2,36 €)
skladem
naše cena 79,00 Kč (3,16 €)
skladem

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 679,00 Kč (27,16 €)
skladem
naše cena 259,00 Kč (10,36 €)
skladem
naše cena 289,00 Kč (11,56 €)
skladem

03. 04. 2019

Víte, proč si šálek kávy dopřát až po snídani?

Káva je vášeň. A na vášeň nikdy není brzy ani pozdě. Přesto existuje pár doporučení, kdy je vhodné kávu pít a kdy nikoli. Znáte je?

 

 

 


Bez ohledu zda jste kávový fajnšmekr nebo rutinní konzument, kávu po ránu si v rychlosti vypije velká většina Čechů. Nejčastěji na lačno. Výjimkou není ani tip na nejlepší start dne v podobě kávy a cigarety. Ano, káva je skvělý společník a má nesčetné množství zdravotních výhod, kterým jsme se věnovali v článku ZDE. Nicméně po ránu a na lačno zatěžuje organismus víc, než je zdrávo. Kofein a látky vzniklé pražením totiž na lačno nepřiměřeně dráždí žaludeční sliznici. Navzdory očekáváním vám za ranní dávku kofeinu nepoděkuje ani mozek. Ten je nastavený na postupné probouzení a vyvíjení aktivity. Šok v podobě pořádné dávky kofeinu ho dlouhodobě spíš oslabí.

 

Pravdou je, že problém souvisí také se stresem a rychlým vysrknutím kávy v poklusu pracovního dne. Takový způsob popíjení kávy dlouhodobě nepřináší nic dobrého. Rizikem je především oslabení funkce nadledvinek, které regulují tvorbu stresového hormonu kortizolu. V ideálním případě si kávu dopřejte až dvě hodiny po probuzení a po zdravé snídani. Pokud po ránu jíte neradi, zaměřte se alespoň na pitný režim. Sklenice vody skvěle nastartuje trávení a káva, byť bez něčeho k zakousnutí, už nenapáchá tolik škody.

 

Dobrou zprávou je, že kromě ranního omezení vám už jakákoli další káva půjde k duhu. Zejména pak před tréninkem nebo ve společnosti přátel.