Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 249,00 Kč (9,96 €)
skladem
naše cena 149,00 Kč (5,96 €)
skladem
naše cena 289,00 Kč (11,56 €)
skladem

27. 08. 2019

Víte, jak maximalizovat pozitivní účinky kávy při sportu?

Že je káva nejoblíbenější stimulant, není žádná novinka. Kofein potlačuje únavu, zvyšuje koncentraci a pomáhá maximalizovat výkony při sportu. Do roku 2004 byl dokonce na seznamu zakázaných látek pro sportovce. Už není. A to je dobře. Moc dobře Laughing.

 

 

 


Kofein je totiž pro sportovce dobrý sluha. Zajímá vás, co všechno při správném používání dokáže?

  • uvolňuje svaly průdušek a usnadňuje dýchání při náročné fyzické aktivitě
  • zvyšuje produkci noradrenalinu v mozku
  • zvyšuje spalování tělesného tuku o 15-20 %
  • spoustu sportovců tvrdí, že po požití kofeinu dosahují lepších výkonů

Když se spojí příjemné s užitečným, je to vždycky radost. Jenže pokud si chcete s voňavým šálkem i zlepšit sportovní výsledky, je tu pár pravidel, která bystě měli znát. Tady jsou ta nejdůležitější:

 

1/ Kvalita a čerstvost

Z nutričního hlediska je naprosto zásadní kvalita kávových zrn a čerstvost mletí kávy. Upřednostněte tedy kávu výběrovou. Ideálně organického původu nebo z rodinných farem, kde se kávovým třešním dostává nejlepší péče. Jedině tak si káva zachovává ty nejcennější a zdraví prospěšné látky.

 

2/ Půl hodiny před sportem

Jeden až dva šálky černé kávy bez jakýchkoli ochucovadel pijte minimálně půl hodiny před výkonem. Máte rádi silné espresso? Pak si vystačíte s jedním šálkem. Slabší filtrovanou kávu si můžete dopřát klidně dvakrát.

 

3/ Doplňte tekutiny

Káva má diuretické účinky a tělo odvodňuje, což není při sportu ani trochu žádoucí. Myslete proto na dostatečný příjem tekutin. Ideální je čistá voda.

 

4/ Po sportu si dejte pauzu

Kávu nikdy nepijte bezprostředně po výkonu. Kofein jako stimulant totiž brání tělu v potřebné regeneraci. Odborníci doporučují další šálek kávy až několik hodin po dokončení tréninku.