Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 59,00 Kč (2,36 €)
skladem
naše cena 79,00 Kč (3,16 €)
skladem

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 249,00 Kč (9,96 €)
skladem
naše cena 259,00 Kč (10,36 €)
skladem
naše cena 289,00 Kč (11,56 €)
skladem

15. 01. 2018

Slazení kávy má své odpůrce i příznivce. Je zkrátka otázkou vkusu.

Kávu dnes pije skoro každý. Někdo má rád kávy svěžích citrusových chutí, jiní si pochutnají pouze na těžších kávách s čokoládovými tóny. Někteří upřednostňují kávu bez ochucovadel, jiní nedají bez mléka a cukru ani ránu.  Jak se říká, proti gustu žádný dišputát.

 

 

Pokud si chcete kávu opravdu vychutnat a rozlišovat jemné rozdíly v chuti jednotlivých druhů, je vhodnější pít kávu bez cukru. Cukr totiž výrazně potlačuje charakteristické chuťové vlastnosti a tak se při pití oslazené kávy částečně připravujete o dokonalý požitek.

Na druhou stranu, mnoho lidí kávu miluje, dopřává si ji jako součást relaxace nebo odpolední dezert denně a bez cukru si na ní zkrátka úplně nepochutná.

Pokud upřednostňujete slazenou kávu, není to v zásadě špatně. Je ale dobré se zamyslet nad tím, jaký druh sladidla používáte. Samozřejmě záleží na tom, co od slazení kávy očekáváte a co je pro vás důležité.

V každém případě se vyhněte umělým sladidlům, která chuť kávy znehodnocují a o jejich zdravotních rizicích v dnešní době taky není třeba dlouho diskutovat. Ani klasický bílý cukr není optimální volbou. Rafinací ztratil veškeré živiny a je to vlastně jen prázdná kalorická bomba. Sáhněte raději po přírodním třtinovém cukru. Ten obsahuje zdraví prospěšné minerály a svou chutí se do kávy skvěle hodí.

 

 

Pokud jste vyznavači zdravého životního stylu, může pro vás být zajímavou volbou med. Obsahuje řadu minerálů a vitaminů a má léčivé účinky. Jeho specifická chuť sice výrazně ovlivní chuť výsledného nápoje a žádný barista by vám med určitě nedoporučil. Jinak je ale med nejzdravější formou slazení.

I mezi věčnými dietáři či diabetiky se najdou milovníci sladké kávy. O tom, že umělým sladidlům je lepší se vyhýbat, už jsme se zmínili. Nabízí se tedy možnost sladit rýžovým sirupem, který se vyrábí z rýžového škrobu a v omezeném množství ho mohou ho používat i diabetici. Populární je také stévie. Má své odpůrce, nicméně 300krát vyšší sladivost oproti cukru, takřka nulová kalorická hodnota a možnost využití diabetiky z ní stále dělá zajímavou alternativu.

Náš tip: Neslaďte kávu automaticky. Než si přisolíte jídlo, také nejdřív ochutnáte Wink