Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 59,00 Kč (2,36 €)
skladem
naše cena 79,00 Kč (3,16 €)
skladem

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 189,00 Kč (7,56 €)
skladem
naše cena 299,00 Kč (11,96 €)
skladem
naše cena 129,00 Kč (5,16 €)
skladem

19. 09. 2019

Kokosový cukr a diabetes - proč ano a kolik je dost?

Diabetes neboli cukrovka. Porucha, při které organismus není schopen dobře zpracovávat glukózu, souvisí s inzulinem. To je hormon, který ve zdravém těle produkuje v dostatečném množství slinivka břišní. Na rozdíl od cukrovky prvního typu, kdy tělo inzulin neumí produkovat (nebo ne v dostatečné míře), tělo diabetika 2. typu inzulin produkuje, ale neumí ho správně využít.  Máte vy nebo někdo v blízkém okolí cukrovku? Věřte, že umělá sladidla nejsou ani pomocníkem, ani řešením.

 

 

Poučený a znalý diabetik se soustředí na glykemický index potravin. Glykemický index (GI) totiž udává, jak rychle se cukr štěpí, vstřebává a zvyšuje hladinu cukru v krvi. Čím nižší glykemický index, tím méně inzulinu musí slinivka břišní vyrobit. A čím více inzulinu v organismu, tím více tuku se v organismu ukládá. Jenže glykemický index sám o sobě není všemocný. Současně je správné držet se potravin minimálně průmyslově zpracovaných.  Tedy těch, které jsou co nejvíce přírodní. Sacharin, aspartam a další umělá sladidla jsou proto naprosto nevhodná. Studií, které potvrzují jejich špatný vliv na zdraví, přibývá.  Asi se shodneme, že (nejen) diabetici by měli slazení především omezovat, ale pokud už se z jakýchkoli pohnutek pro sladkou chuť rozhodnete, je přírodní kokosový cukr ideální volba.

 

Proč?

  • Je přírodní, nerafinovaný a minimálně zpracovaný.
  • Má nižší glykemický index – okolo hodnoty 35, běžný řepný cukr okolo 60.
  • Kalorická hodnota i množství uhlohydrátů je srovnatelné s řepným cukrem. Ve srovnání s ním má ale cukr kokosový výhodu v množství vitamínu, minerálů a fytonutrientů.
  • Obsahuje inulin, látku, která snižuje vstřebávání glukózy.
  • Obsahuje polyfenoly, flavonoidy a anthokyanidiny. Ty pomáhají snižovat cholesterol a riziko vzniku zánětu.

 

Někdy je méně více. Zkuste vyměnit velké množství průmyslově zpracovaných sladidel (ať už jde o rafinovaný cukr nebo umělá sladidla) menším množstvím zdraví prospěšného přírodního kokosového cukru. Nám je po něm nesmírně dobře. Příliv energie, pozitivní nálady a absence podzimní únavy za to stojí. Zkuste ho taky :-)