Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 259,00 Kč (10,36 €)
skladem
naše cena 299,00 Kč (11,96 €)
skladem
naše cena 149,00 Kč (5,96 €)
skladem

18. 10. 2019

Káva jinak. Proč pojídat celá kávová zrna?

Výstřední novinka nebo prima nápad, který se stane součástí našich životů? Už jste slyšeli o žvýkání nebo pojídání celých kávových zrn?

 

 

 

 

Zastánci tohoto způsobu konzumace kávy vyzdvihují jako hlavní výhodu rychlý příliv energie. Antioxidanty neztrácejí vlivem horké vody na síle a svou kofeinovou injekci stále po ruce. Stačí si zabalit pár zrnek a kávu si dopřejete kdykoli a kdekoli. Při časté konzumaci kávových zrnek se navíc zvyšuje hubnoucí účinek kávy. Objevují se i názory, že pojídání kávových zrnek v průběhu dne je nejlepší způsob jak pomalu ale natrvalo zhubnout.  A kolik takových zrnek můžete za den pořádat? Odborníci tvrdí, že 200-400 miligramů kofeinu zdravému člověku neublíží. Toto množství odpovídá asi 33 zrnkům pražené kávy. A to už je slušná dávka :-).

 

Je tu ale i pár nevýhod. Při pojídání celých pražených kávových zrn se do těla dostávají i karcinogenní látky, které při pražení vznikají. S ohledem na značnou kyselost, může také u citlivějších jedinců způsobovat nevolnost a bolesti břicha. Zelená kávová zrna mají zase hořkou nepříjemnou chuť a jsou hodně tvrdá.  

 

A co vy, zkoušeli jste už pojídat celá kávová zrnka nebo vám to připadá jako nesmysl?