Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

ZBOŽÍ V AKCI

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 249,00 Kč (9,96 €)
skladem
naše cena 259,00 Kč (10,36 €)
skladem
naše cena 299,00 Kč (11,96 €)
skladem

12. 03. 2018

Jaké účinky má káva na zdraví člověka?

Je popíjení kávy zdravé, nebo naopak škodlivé? Dříve se názory různily, dnes už je zřejmé, že pití kávy lidskému organismu nijak neuškodí. V každém případě je vhodné dbát na kvalitu vybrané kávy a vyzkoušet si či nějakou dobu pozorovat, jakým způsobem na kofein váš organismus reaguje.

 

 

Zdravému člověku, který na sobě při pití kávy nepozoruje žádné nepříznivé účinky, neuškodí ani 4 až 6 šálků kvalitní kávy denně. Káva totiž kromě kofeinu obsahuje obrovské množství antioxidantů. V kávě jich najdete až třikrát více než zeleném čaji a mnozí lidé získávají z kávy převážnou většinu těchto zdraví prospěšných látek. Antioxidanty chrání kardiovaskulární systém a umí potlačit vznik rakoviny. Významné je také množství vitamínů skupiny B a minerálních látek zejména manganu, draslíku a hořčíku. Popíjením kávy také pomáháte prevenci diabetu II. typu, deprese, onemocněni jater a zejména neurodegenerativních onemocnění. Studie prokázaly, že pravidelní konzumenti kávy mají o 60-70 % nižší pravděpodobnost výskytu Alzheimerovy choroby a o 30-60 % nižší pravděpodobnost výskytu Parkinsonovy choroby.

Trpíte-li ovšem vysokým tlakem, pocity úzkosti nebo špatně spíte, je vhodné konzumaci kávy omezit na minimum. Většího množství kávy by se měly vyvarovat také těhotné a kojící ženy. Pijete-li kávu opravdu často nebo máte-li problémy s odbouráním kofeinu z těla, je pro vás skvělou volbou bezkofeinová káva. I ta totiž obsahuje mnoho cenných antioxidantů.

 

Při zjišťování množství kofeinu v nápoji se lze řídit následujícím:

Espresso - 7 g kávy, 50 - 100 mg kofeinu, 30 ml nápoje

Doppio - 14 g kávy, 100 - 200 mg kofeinu, 60 ml nápoje

Filtrovaná káva (1 šálek) - 12,5 g kávy, cca 125 mg kofeinu, 200 ml nápoje

Filtrovaná káva (clever dripper) - 25 g kávy, cca 250 mg kofeinu, 400 ml nápoje

Filtrovaná káva (Hario V60) - 20 g kávy, cca 200 mg kofeinu, 330 ml nápoje

Red Bull - 80 mg kofeinu, 250 ml nápoje

 

Tvrzení, že káva přímo dehydruje organismus není prokázáno. Přesto je vhodné s ohledem na kofeinem způsobené dočasné zvýšení srdeční frekvence a mírné zvýšení tlaku popíjet spolu s kávou sklenku vody. V mediích se často objevují polemiky o škodlivosti popíjení kávy s mlékem. Pokud vám ovšem mléko samotné nečiní jiné potíže a na kávu s mlékem nedáte dopustit, tak si ji v pohodě a s chutí dopřávejte nadále.

 

Pijete-li kávu s láskou a je-li vám po ní dobře, rozhodně nepřestávejte…Wink

S láskou vaše Café Santo Domingo